Forum graty.art.pl Strona Główna graty.art.pl
Rdza, kurz i zapomnienie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wartburg 353 VP - Anker/Piko

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum graty.art.pl Strona Główna -> Samochodziki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sikor




Dołączył: 12 Lis 2007
Posty: 326
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pruszków

PostWysłany: Wto 1:24, 30 Gru 2008    Temat postu: Wartburg 353 VP - Anker/Piko

Jakiś czas temu wszedłem ja w posiadanie drogą kupna dwóch egzemplarzy tego cuda enerdowskiego przemysłu zabawkarskiego. Jeden to klasyczny chromowóz, a drugi to Sonder z 84. Oba były w stanie rozkładu totalnego, ale z dwóch udało się sklecić jednego i to nawet jeżdżącego. Jakbym nie mógł nad tym wiekopomnym sukcesem przejść do porządku dziennego, to zaraz poleciałem do ZURTu i zanabyłem za całe pińć złociszy różniaste diodki i zacząłem je upychać wewnątrz wyżej wspomnianego wynalazku. Wszystko poszło gładko i szybko, (dwie białe w światła, niebieska migająca w koguta i dwie czerwone w zadku) do czasu uruchomienia tego osiągnięcia inżynierskiego. Otóż przy jeździe w przód wsio jest ok, ale podczas jazdy w tył, wszystkie światła gasną. W oryginale do autka idą trzy kable, dwa od silnika i jeden od sterowania światłami, Ja, ażeby światła paliły się ciągiem, a nie podczas jazdy, odłączyłem kabel sterowania od reszty instalacji i puściłem nim plusa do układu diod, jako minusa wykorzystałem pancerzyk cięgła Bowdena od kierownicy. A tu zonk jak wyżej... Mo ktoś jakoweś sugestie? Bo mnie już się myśleć nie chce :D

[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mateusz




Dołączył: 11 Lis 2007
Posty: 680
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Syreni Gród

PostWysłany: Wto 14:57, 30 Gru 2008    Temat postu:

Weź go na Wośpa;]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Wto 19:10, 30 Gru 2008    Temat postu:

Tesz walczyłem o podobne zarówno na aukcjach krajowych i zagranicznych ale jakoś szkoda mi było wydawać 200,- PLNów na te enerdowskie zabaweczki.

Prawdopodobnie na rewersie zmienia się kierunek biegu prądu dlatego diody gasną.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TFX




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 19:11, 30 Gru 2008    Temat postu:

qlwa, to ja tylko zapomniałem się zalogować.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sikor




Dołączył: 12 Lis 2007
Posty: 326
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pruszków

PostWysłany: Śro 0:05, 31 Gru 2008    Temat postu:

Nie tylko zalogować, ale i psota dokładnie przeczytać. Przecież napisałem, że diody są zasilone z tego samego źródła co silnik, ale zupełnie niezależnie, więc nawet po zmianie kierunku jazdy biegunowość zasilania diod nie zmienia się...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
papieju




Dołączył: 27 Lut 2008
Posty: 172
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 15:01, 02 Sty 2009    Temat postu:

Gasną, bo w czasie jazdy w tył zmienia się biegunowość silnika - tam gdzie + robi się - i odwrotnie - zależnie gdzie jest plus, jedzie do przodu lub do tyłu. Musisz mieć diody, które nie są biegunowe, czyli nieważne gdzie podepniesz + a gdzie -, wtedy będą palić się zawsze...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sikor




Dołączył: 12 Lis 2007
Posty: 326
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pruszków

PostWysłany: Pią 15:59, 02 Sty 2009    Temat postu:

Sikor napisał:
diody są zasilone z tego samego źródła co silnik, ale zupełnie niezależnie, więc nawet po zmianie kierunku jazdy biegunowość zasilania diod nie zmienia się...


Pap, ty też masz problemy z czytaniem? Jakim cudem na baterii Ci się nagle bieguny zmienią?!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
syreniarz1992




Dołączył: 31 Paź 2007
Posty: 1403
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nowa Huta

PostWysłany: Pią 20:56, 02 Sty 2009    Temat postu:

dla chętnych ;)

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Ostatnio zmieniony przez syreniarz1992 dnia Pią 20:58, 02 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
papieju




Dołączył: 27 Lut 2008
Posty: 172
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 9:24, 05 Sty 2009    Temat postu:

Sikor napisał:
Sikor napisał:
diody są zasilone z tego samego źródła co silnik, ale zupełnie niezależnie, więc nawet po zmianie kierunku jazdy biegunowość zasilania diod nie zmienia się...


Pap, ty też masz problemy z czytaniem? Jakim cudem na baterii Ci się nagle bieguny zmienią?!


No nie doczytałem :)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum graty.art.pl Strona Główna -> Samochodziki Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin