Forum graty.art.pl Strona Główna graty.art.pl
Rdza, kurz i zapomnienie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Ciężarówki radzieckie
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 17, 18, 19, 20, 21  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum graty.art.pl Strona Główna -> Ciężarówki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
syreniarz1992




Dołączył: 31 Paź 2007
Posty: 1403
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nowa Huta

PostWysłany: Wto 11:56, 10 Maj 2011    Temat postu:

naprawdę cudowne znalezisko :]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mane




Dołączył: 22 Lut 2008
Posty: 908
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Trójmiasto

PostWysłany: Sob 15:22, 04 Cze 2011    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
12m_P6




Dołączył: 20 Mar 2008
Posty: 553
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: warszawa i okolice

PostWysłany: Nie 15:38, 05 Cze 2011    Temat postu:

MarekM napisał:
ZIS 150 prawdopodobnie z jelczańskim nadwoziem saperskim "APRIM"
Zdjęcie wykonał kolega Logan, prosił mnie o jego zamieszczenie na forum :D
[link widoczny dla zalogowanych]

Pozdrawiam Jarku, i życzę sukcesów przy ratowaniu kolejnych gratów :)



Fiu fiu, znalezisko na medal!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bruno




Dołączył: 30 Wrz 2008
Posty: 171
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Yeloonky city

PostWysłany: Pon 13:15, 06 Cze 2011    Temat postu:

W miarę kompletny egzemplarz stoi w Muzeum Orła Białego w Skarżysku Kamiennej.
[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nasciturus69
Administrator



Dołączył: 29 Sie 2007
Posty: 1635
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 9:08, 07 Cze 2011    Temat postu:

bruno napisał:
W miarę kompletny egzemplarz stoi w Muzeum Orła Białego w Skarżysku Kamiennej.
[link widoczny dla zalogowanych]


A tak przy okazji - czy to jest kopia jakiejś amerykańskiej ciężarówki?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pavel




Dołączył: 28 Paź 2010
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pyrlandia

PostWysłany: Wto 12:25, 07 Cze 2011    Temat postu:

chyba Studebaker z serii M (może M15, może M16)

Ostatnio zmieniony przez Pavel dnia Wto 12:36, 07 Cze 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bruno




Dołączył: 30 Wrz 2008
Posty: 171
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Yeloonky city

PostWysłany: Wto 21:02, 07 Cze 2011    Temat postu:

Nie, na Studebakerze był wzorowany ZiS 151 w układzie 6x6. Wzorowany, ale nie był kopią - nie da się przełożyć wiernie systemu calowego na metryczny.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pavel




Dołączył: 28 Paź 2010
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pyrlandia

PostWysłany: Wto 21:57, 07 Cze 2011    Temat postu:

hmm ... jeśli wiesz na czym się wzorowali bracia z za Buga, to podziel się informacją ;)

oo jest pewne podobieństwo
International Truck 1941


Ostatnio zmieniony przez Pavel dnia Wto 22:03, 07 Cze 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bruno




Dołączył: 30 Wrz 2008
Posty: 171
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Yeloonky city

PostWysłany: Śro 11:34, 08 Cze 2011    Temat postu:

ZiS 150
[link widoczny dla zalogowanych]
Być może i International - trzeba by poszukać czy w ramach Land Leasu taki typ wogóle byl do ZSRR wysyłany.
ZiS 151
[link widoczny dla zalogowanych]
Układ przeniesienia napędów miał podobny do np:
[link widoczny dla zalogowanych]
GMC 353
[link widoczny dla zalogowanych]
ten z kolei był bardzo podobny do Studebackera.


Ostatnio zmieniony przez bruno dnia Śro 11:37, 08 Cze 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dziwny Mag




Dołączył: 13 Lis 2007
Posty: 614
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wlkp

PostWysłany: Śro 16:53, 08 Cze 2011    Temat postu:

Odrobinkę tylko upraszczając, to ZiS 150 był dalekim rozwinięciem...ZiSa 5! Serio. Na zasadzie powolnej, ale systematycznej ewolucji. ZiSy 5 (i pochodne Uralzis) z końcowego okresu produkcji (ZiS 5 jako Uralzis był w produkcji do 1965roku), miały już inne (nowe) most, zawieszenie przednie, koła i silniki. Tylko kabina i rama były jeszcze stare, choć też już nie identyczne jak we wcześniejszych "piątkach". Ostatnia modyfikacją auta była kabina - z powrotem metalowa,z nowym wzorem błotników (takim samym, jka w ZiSie 150 - ale tylko błotników).
Koniec końców, ewolucyjne rozwiniecie ZiSa 5 dostaje nowa ramę i zupełnie nową kabinę (mniej więcej w tym okresie trwają też drobne transformacje w systemie fabryk samochodowych w ZSRR i zmiany systemu oznaczeń) - dając tym samym początek zupęłnie "nowej" ciężarówki pod nazwą ZiS 150.

[link widoczny dla zalogowanych]

To wszystko jest do "wygooglania", także dużo zdjęć, ale przy grzebaniu w historii ZiSa 5 jak i samych zakładów ZiS / ZiŁ i Uralzis / Ural.

Zaś w kwestii ZiSa 151 - od początku był wzorowany na Studebakerze US 6 (tych aut ZSRR dostał bardzo dużo w ramach Leand-Lease) - jako na konstrukcji już sprawdzonej w tamtejszych warunkach i, poniekąd "przebadanej" w trakcie eksploatacji - a absolutnym priorytetem było wtedy jak najszybsze uruchomienie masowej produkcji. Ale - jak zauważył bruno - nie był jego kopią - i to nie tylko z powodu przeliczenia cali na centymetry ;-P Mając wielkie doświadczenie z eksploatacji US 6 w swoich warunkach, radzieccy konstruktorzy wyeliminowali przy okazji z tego auta wszystkie usterkowe miejsca i rozwiązania (np za słabe mocowanie i obudowę reduktora).

I już na koniec mały off topic - historia motoryzacji w ZSRR zaczęła się trochę wcześniej, niż z okresie 2 wojny... W pierwszych 2 dekadach XX wieku zaczątki motoryzacji w ZSRR to dość szeroka współpraca (i licencje) z USA oraz z Włochami.
Później są lata 30. i współpraca - także techniczna - między III Rzeszą i ZSRR. Prawie wszystkie projekty, którym przyklejano masowo etykietę "ukradli / skopiowali" są bliższym lub dalszym pokłosiem tych prac.

P.S. Pokaże mi ktoś terenową ciężarówkę w układzie 6x6 na sztywnych mostach, której układ przeniesienia napędu nie będzie podobny do pozostałych? ;-)


Ostatnio zmieniony przez Dziwny Mag dnia Śro 17:20, 08 Cze 2011, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
trucker




Dołączył: 13 Gru 2008
Posty: 289
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 17:14, 09 Cze 2011    Temat postu:

Cytat:
P.S. Pokaże mi ktoś terenową ciezarówkę w układzie 6x6 na sztywnych mostach, której układ przeniesienia napędu nie będzie podobny do pozostałych? ;-)


Praga V3s i jej zwolnice się liczą, czy nie bardzo? ;)


Ostatnio zmieniony przez trucker dnia Czw 17:14, 09 Cze 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dziwny Mag




Dołączył: 13 Lis 2007
Posty: 614
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wlkp

PostWysłany: Pią 0:55, 10 Cze 2011    Temat postu:

Niezbyt ;-) Zwolnice to "tylko" dodatkowy element do mostu... a wszytskie mosty, wały napędowe, reduktor - to ta sama idea co w większości takich aut.
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adam_Wrocław




Dołączył: 02 Cze 2010
Posty: 688
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: się biorą dzieci?

PostWysłany: Wto 21:39, 12 Lip 2011    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ursus




Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 366
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Oborniki Śląskie

PostWysłany: Wto 22:47, 12 Lip 2011    Temat postu:

Majewski, ul. Kominiarska?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adam_Wrocław




Dołączył: 02 Cze 2010
Posty: 688
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: się biorą dzieci?

PostWysłany: Wto 23:02, 12 Lip 2011    Temat postu:

Ursus napisał:
Majewski, ul. Kominiarska?


Oczywiście! ;-)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum graty.art.pl Strona Główna -> Ciężarówki Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 17, 18, 19, 20, 21  Następny
Strona 18 z 21

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin